Dag 5 : Southwest Chief : Arizona, New Mexico en Kansas

24 april 2015 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

na een redelijk brak nachtje in de trein werd ik wakker toen we net voorbij Flagstaff dichtbij de Grand Canyon reden met een prachtige zonsopkomst. Na het ontbijt dat ik had gehaald in de cafe wagon omdat de diner car al helemaal vol zat dus daar kon ik niet meer bij aanschuiven, reden we langzaam New Mexico in en begon het weer compleet te veranderen. Hele dikke zwarte stapelwolken kwamen op de trein af dat betekende dus slecht weer. Dit slechte weer heeft ongeveer een uur of 3 aangehouden totdat we voorbij Albuquerque waren ongeveer. Daarna begon het weer weer weer beter worden en het landschap veranderde ook geleidelijk, van de woestijn van Arizona en het eerste stuk van New Mexico kwamen we na Albuquerque langzaam op de grote lege vlaktes waar het midwesten van de VS zo voor gekend is. Wat een leuk weetje is is dat het eerste gedeelte door Californië en Arizona grotendeels met de route 66 overeenkomt en het gedeelte van New Mexico tot aan Missouri met de Santa Fe Trail. Maargoed eenmaal in de buurt van Santa Fe werd het weer langzaamaan beter. Eerst werd het vlakke landschap nog eventjes ingeruild voor het mooie landschap van het Santa Fe National Forest om daarna toch definitief plaats te maken voor de uitgestrekte Great Plains van Amerika. en zo reden we Colorado in de zonsondergang tegemoet. Met nog een halve dag trein te gaan door Missouri en Illinois waar de volgende grote stad lag te wachten, Chicago.

1. Omi en Opi:
    26 april 2015
    Prima verslag. Omi en ik zijn erg geinteresseerd in de volgende belevenissen.