Dag 11 : New York City : Dag 4

30 april 2015 - New York City, Verenigde Staten

Alweer onze laatste complete dag in New York, wat is het toch snel gegaan eigenlijk deze vakantie. Vandaag stonden het Empire State Building, 6th Avenue, Central Park Zoo en s'avonds Times Square op het programma dus er was genoeg te doen. We begonnen met het Empire State Building. Eenmaal bovenop had je inderdaad een geweldig 360 graden uitzicht over New York. na hier zeker een drie kwartier te zijn gebleven liepen we via 6th avenue, misschien wel een van de meest herkenbare straten in New York richting Central Park waar we Central Park Zoo zouden gaan bezoeken. Eenmaal in de Zoo keken we ons de ogen uit naar de verschillende dieren, het was weliswaar een kleine dierentuin maar wel een hele mooie. Bij deze dierentuin draaide het eigenlijk ook niet zozeer om de dieren als wel om de dierentuin zelf het was een heel mooi bijna romantisch dierentuintje middenin een miljoenenstad. Hierna besloten we nog verder Central Park in te lopen tot bij de Bethesda Fontein waar we wat gegeten en gedronken hebben. Je komt in Central Park inderdaad helemaal tot rust, je bent gewoon even weg van die extreme drukte overal en je bent toch als je wilt zo weer in de stad. Hierna zijn we weer New York ingelopen en hebben we nog op 6th en 7th avenue wat rondgelopen en winkeltjes bekeken, waarna we besloten te gaan avondeten in een Irish Pub/Sportsbar, wat ook zeer gezellig was. Eenmaal weer buiten was het inmiddels al bijna donker wat precies de bedoeling was, want om Times Square echt helemaal tot zijn recht te laten komen moet je er in het donker heen. Je waant je letterlijk in een andere wereld hier s'avonds, overal gigantische schermen tegen de wolkenkrabbers aangeplakt en gigantisch veel mensen. Een van de dingen die je op Times Square ook moet doen is de Disney Store en Toys R' Us ingaan deze winkels zijn respectievelijk heel lief en gigantisch groot waarbij Toys R' Us binnenin zelfs een reuzenrad heeft staan. Maargoed na ons een tijdje bezig te hebben gehouden op Times Square besloten we om terug te gaan richting appartement om het laatste nachtje in New York City te slapen en morgenavond terug te vliegen richting    Brussel en Amsterdam