Dag 8 : New York City : Dag 1

27 april 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na een eerste nacht in het appartement te hebben geslapen. zouden we vandaag New York gaan verkennen om een beetje een indruk te krijgen van de stad. Na een lekker ontbijt bij een cafe niet ver van ons appartement, waar we allemaal een bagel met omelet, kaas en ham hadden. Gingen we met de metro van Jersey richting New York we stapten uit bij het metrostation World Trade Center en zo was het eerste gezicht wat we van Manhattan zagen bij daglicht was het nieuwe One World Trade Center. Hierna besloten we 5th avenue met alle winkeltjes enzo helemaal af te lopen tot aan Central Park, dus zo gezegd zo gedaan en we liepen langs onder meer het Empire State Building waar we later in de week ook nog op zouden gaan. We zagen ook alle bekende dure winkels zoals gucci, versace, en ja alle andere overpriced merken eigenlijk wel. Uiteindelijk kwamen we uit bij de rand van Central Park waar ook de iconische Apple Store was gelegen dus daar wilde ik natuurlijk wel naar binnen. Nadat ik daar mijn ogen had uitgekeken op alle mooie apple spullen en wat met de apple watch gespeeld te hebben gingen we weer verder. We besloten even Central Park in te lopen en daar wat uit te rusten voordat we verder zouden gaan. Grand Central, het treinstation dat iedereen ongetwijfeld wel kent was het volgende gebouw op het to do lijstje. Dus eenmaal binnen keken we ons de ogen uit naar de stationshal maar ook zeker naar de leuke winkeltjes in de halletjes rondom de grote hal. hierna besloten we na lekker avondeten nog naar de New York Yankees te gaan die toevallig vanavond speelden tegen de Tampa Bay Rays uit Florida en wat hing er een geweldige sfeer in het stadion. dus eenmaal zittende in het Bleachers vak wat het goedkoopste was omdat er alleen banken stonden en geen individuele stoelen, maar waar wel een geweldige sfeer hing, kochten we een gigantische bak friet en aten we die kijkende naar de wedstrijd op. Na een uurtje was de rest toch wel erg moe omdat ze nog niet echt waren aangepast aan de tijd hier. En besloten we terug naar het appartement te gaan omdat morgen weer een lange dag beloofde te worden