Dag 9 : New York City : Dag 2

28 april 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na gister New York al een klein beetje te hebben ontdekt was het vandaag tijd om de Best of NYC Cruise te doen, wat al leuk begon omdat we ons een beetje hadden verkeken met de afstand van de metro tot de pier waar de cruise begon. Daarom kwamen we om vijf voor tien aan voor de boot die om tien uur vertrok en tot overmaat van ramp moesten we ook nog in de rij staan omdat ze perse een geprint ticket moesten zien en wij alleen onze pass hadden waar alle tickets op stonden. Uiteindelijk kwamen we wonder boven wonder nog net op tijd aan boord en kon de boot vertrekken voor de trip rondom Manhattan. we begonnen met de trip naar de zuidkant van Manhattan waar we een prachtig uitzicht hadden over downtown en aan de andere kant Ellis Island met het vrijheidsbeeld erop. Na onder de Brooklyn Bridge te zijn doorgevaren kwamen we langzaamaan aan bij Midtown met onder andere het Rockefeller Center waar we vanavond ook op zouden gaan, Het Chrysler Building en natuurlijk het Empire State Building. Na ons vergaapt te hebben aan de hoge wolkenkrabbers van het onderste deel van Manhattan kwamen we nu in een lager gedeelte van Manhattan dat Upper East Side werd genoemd en aan de andere kant van de rivier kwam The Bronx in beeld met Yankee Stadium waar we de avond daarvoor naar de wedstrijd waren geweest. Zo kwamen we ook langzaam aan bij het puntje van Manhattan waar de East River in de Hudson uitmondt en waar we aan de afdaling over de Hudson terug naar Manhattan begonnen. Dus met een prachtig uitzicht over Manhattan kwamen we weer aan bij Pier 83 waar we van boord gingen en besloten dat we eens zouden gaan lunchen. Na de lunch was het tijd voor het Museum of Natural History waar we ons uren de ogen hebben uitgekeken met allerlei diorama's van planten dieren, een film over de ruimte en eigenlijk te veel om allemaal in het blog te zetten. Hierna zijn we gaan avondeten omdat we hadden besloten het Top of the Rock observatiedeck dat in het Rockefeller center ligt s'avonds te doen om afwisseling te hebben met het Empire State Building dat we overdag zouden gaan doen. Dus toen het eenmaal begon te schemeren gingen we richting Rockefeller Center en eenmaal op de top genoten we van een prachtig uitzicht over New York City bij nacht. Na een tijdje op het observatiedeck te hebben gestaan besloten we naar onder te gaan omdat we nog een eind moesten lopen en treinen om bij het appartement te komen en nog op tijd te gaan slapen voor een alweer drukke dag morgen

P.S ik ben op dit moment 2 dagen achter met het blog dus morgenmiddag op het vliegveld zorg ik ervoor dat de overige dagen ook nog worden geschreven zodat bij jullie morgenavond alles erop staat

1. Helga:
    1 mei 2015
    Ha tim
    New York is super he?
    N hele goede terugreis gewenst. En we vinden t leuk je verhalen in t echt te horen, dan spreken we wat af.
  2. Omi en Opi:
    1 mei 2015
    Machtig om te lezen. We verheugen ons op jullie aanvullende verhalen. Gr.