Dag 7 : Kaapstad dag 2

25 juni 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

En zo ben ik alweer aangekomen bij de laatste dag van mijn reis door Zuid-Afrika. Mark en ik hadden afgesproken vandaag naar robben eiland te gaan en daar een halve dag door te brengen met een gids.

Eenmaal aangekomen bleek alles voor vandaag al uitverkocht te zijn wat ik absoluut niet had gedacht midden in de winter in het laagseizoen. Maargoed uiteindelijk na veel opzoek werk zagen we toch wel in dat een georganiseerde tour er voor vandaag niet meer in zou zitten.

Maar gelukkig had het hotel waar Mark in logeerde ook een eigen tour organisatie waarvan we gelukkig wel nog gebruik konden maken. Uiteindelijk besloten we om een halve dag tour rond het Kaapse schiereiland te maken met als hoogtepunten Cape point met de bekende vuurtoren, Kaap de goede hoop het meest zuidwestelijke punt van Afrika en de pinguïn kolonie bij boulders beach.

Dus zo gezegd zo gedaan en voor ik het wist zaten we met z’n tweeën in een hele mooie auto met privechauffeur Dennis die ons de hele dag zou rondrijden en zou gidsen. Allereerst kwamen na een dik anderhalf uur rijden aan bij cape point Waar we vanaf de parkeerplaats nog een flink stuk omhoog lopen naar de vuurtoren. Het hele gebied daar zat trouwens vol met Baboons die behoorlijk brutaal waren en continu alles van eten en drinken van je af probeerden te pakken maar een leuk gezicht was het wel.

De volgende stop was kaap de goede hoop, dat de VOC als herkenningspunt gebruikte om vanaf dat punt een oostelijk koers te gaan varen op weg naar India en waardoor later ook de Kaapkolonie is gevestigd wat de dag van vandaag Kaapstad en omgeving is. Onderweg kwamen we ondermeer nog struisvogels en impala’s tegen die toch wel even wat enger zijn als ze naast de auto staan in plaats van in een dierentuin.

En toen was het alweer tijd om naar de laatste stop te gaan namelijk Boulders Beach waar zo ongeveer de enige pinguïn kolonie in het wild is te zien zonder naar extreem afgelegen gebieden te gaan. De pinguïns worden ook wel Jackass pinguïns genoemd naar het zeer harde krijsende geluid dat ze continu maakten. Na ook hier weer een tijdje te hebben doorgebracht reden we met de ondergaande zon door heel Brits aandoende dorpjes langs de kust terug naar Kaapstad.

Eenmaal terug bij het hotel namen Mark en ik afscheid van elkaar en gingen we beiden terug naar het hotel waar ik nog snel even wat gegeten heb en heel vroeg ben gaan slapen om morgenvroeg weer heel vroeg het vliegtuig terug te kunnen nemen naar Brussel via Johannesburg en Ethiopië.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Omi en Opi:
    26 juni 2017
    Hele mooie verhalen en veel wetenswaardigheden. Jammer dat deze reis bijna geeindigd is.