Dag 6 : Kaapstad dag 1

24 juni 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag was het dan eindelijk tijd om Kaapstad in te gaan. Als eerste stond een bezoek aan de Tafelberg op het programma. Het toeval wilde dat net toen ik de lift wilde ingaan om naar de kabelbaan te gaan die ons naar boven zou brengen, ik de lift openhield voor 2 mensen waarmee ik op die manier aan de praat raakte en waarna we besloten om samen de toch rondom de tafelberg te maken. Mark kwam uit Newfoundland in Canada en Cathy uit Cairns in Australië dus we kwamen alledrie echt letterlijk uit alle uithoeken van de wereld.

Na ongeveer een anderhalf uur bovenop de tafelberg te hebben gelopen want bovenop is er achter het aanzicht dat iedereen kent, nog een enorme vlakte met diep kloven en steile routes om te lopen achter, spraken we af om ieder ons eigen programma verder te zetten en s’avonds samen te gaan eten aan the Waterfront een vrij sjiek shopping/ restaurant complex aan de baai in Kaapstad.

Na een paar uur rond te hebben gelopen in het centrale deel (Central Business District) van Kaapstad waar het vrij uitgestorven was omdat het weekend was. Liep ik richting de Lobby van The Westin Hotel waar Mark verbleef en waar we hadden afgesproken samen te komen. Vandaar uit werden we met de shuttle bus van het hotel waar Cathy en ik in konden meesneaken naar The Waterfront gebracht. We waren van plan om naar een typisch Zuid-Afrikaans restaurant te gaan en daar iets lokaals te bestellen. Dus na een tijdje rondgelopen te hebben in het complex vonden we een goed restaurant waar ze allerlei soorten exotisch vlees serveerden.

Na een tijdje op de kaart te hebben gekeken vond ik het toch te riskant om het inheemse vlees te bestellen dus ben ik voor de (what else ) spareribs gegaan. Mark aan de andere kant durfde het inheemse vlees wel te nemen dus uiteindelijk hebben we omdat het zoveel vlees was toch van alles wat kunnen proeven. Op de schotel lag onder andere Springbok, Krokodil, Struisvogel en Zebra. En eigenlijk was alles buiten de Krokodil dat ik toch echt niet lekker vond alles wel redelijk te eten.

Uiteindelijk zijn we nog een tijdje in een lokale brouwerij blijven hangen totdat de laatste shuttlebus ons terug naar het hotel bracht waarvandaan Cathy en ik een stuk samen omdat ze niet alleen over straat durfde s’nachts naaf het hotel gelopen. En daarmee kwam een eind aan een fascinerende dag met veel nieuwe indrukken, uitzichten en de 2 leuke mensen die ik had ontmoet.

Voor morgen hadden ik en Mark afgesproken om samen een tour de maken naar Robben eiland waar Nelson Mandela heeft vastgezeten dus het beloofde weer een leerzame dag te worden

1. Gisela Koldijk:
    26 juni 2017
    Hi Tim, ik reageer niet snel maar je schrijft geweldig net n boek en dit is niet sarcastisch je neemt de lezer mee op reis. Echt heel leuk, en super dat je jonge avonturiers bent tegen gekomen tot snel en geniet van je laatste uren
  2. Mamsa:
    26 juni 2017
    Hoi lieverd,

Ik sluit me bij Gisela aan, ook ik word meegenomen op reis, echt leuk om te lezen