Dag 1 : Trein naar Berlijn

20 januari 2017 - Berlijn, Duitsland

Na het examen afgelegd te hebben op school nam ik direct de allereerste trein van deze reis. Deze zou me allereerst naar Luik brengen van waar ik dan weer door zou reizen met de ICE naar Keulen via Aachen.

Rond 20u kwam ik aan in Keulen en de nachttrein van Keulen naar Berlijn zou pas om 23u vertrekken dus ik had nog zo’n 3 uur tijd de doden in Keulen. Dus na uitgebreid gegeten te hebben en na een korte wandeling door Keulen, ging ik weer richting perron om de trein te halen.

De nachttrein was een comfortabele trein niet met een bed, omdat deze door de Duitse Spoorwegen bijna allemaal uit dienst zijn gehaald sinds een paar weken, maar een gewone stoel wat natuurlijk ook prima was. Deze stoelen zijn natuurlijk niet te vergelijken met de stoelen in de Amerikaanse Amtrak treinen waar je echt zeeën van ruimte had maar het was goed genoeg voor een nachtje.

Na vertrek zouden we als eerste stoppen bij alle grote plaatsen in het Ruhrgebied waarna we via Hannover en Braunschweig richting Berlijn zouden verder rijden om daar in de hele vroege zaterdagmorgen aan te komen

1. Omi en Opi:
    25 januari 2017
    Als je een beetje hebt kunnen slapen
    dan kan het avotuur beginnen.
  2. Mamsa:
    25 januari 2017
    Klinkt allemaal heel relaxed ....en een mooi begin na je examenperiode!