Dag 20 : San Francisco Dag 5

12 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na gister weer heel veel gereden te hebben , hadden we daarna eigenlijk nergens meer zin in dus we hebben eten laten komen omdat we in een buurt zaten waar voor de rest niks was Bayview om precies te zijn . Dus vandaag zouden we weer San Francisco ingaan . Maxim , Bas en Lotte zouden nog gaan winkelen en papa en ik wilden nog wat van de stad gaan zien . Dus nadat we weer apart uitstapten met de metro gingen papa en ik weer naar Fisherman's Wharf waar we nog een tijdje rondliepen en daarna besloten een boottocht van een uur te maken die ons onder de Golden Gate Bridge zou voeren en daarna langs Alcatraz zo de Baai rond . En een prachtige boottocht was het je kreeg een prachtig uitzicht op de brug die nog steeds voor een stukje in de mist gehuld was maar nog steeds ongelooflijk mooi was . Terwijl papa en ik onze ogen uitkeken naar de brug en de audio-guide ons via onze koptelefoons allerlei informatie gaf over dingen die we zagen , en we ons echt moesten vasthouden vanwege de stormachtige winden die tegen windkracht 7 aanzaten , voeren we onder de brug door richting alcatraz waar we ondanks dat we er niet op konden omdat alle boten al maanden van tevoren volgeboekt waren , toch een prachtig zicht kregen op the rock . En waar je een indruk kreeg wat voor een helse plek het geweest moest zijn geweest met name doordat je San Francisco een symbool voor vrijheid, bijna kon ruiken vanaf het eiland en je er toch niet heen kon,  vrijheid was zo dichtbij maar tegelijkertijd ook zo veraf . En we begrepen ook waarom niemand ooit uit Alcatraz ontsnapt is , het ijskoude water met temperaturen rond de 10 - 11 graden en een monsterlijk sterke stroming in combinatie met constante winden die tegen stormkracht aanzitten moet het onmogelijk zijn geweest om er ook maar aan te denken eruit te ontsnappen. Maargoed na ons geamuseerd te hebben op de boot besloten we uiteindelijk te voet naar de Golden Gate Bridge te gaan wat achteraf toch wel een grote afstand bleek te zijn zo rond te 15 km wat ik met name toch wel erg lang vond . Maargoed we hadden met die andere drie om een bepaald tijdstip afgesproken aan de brug dus nadat ik tenminste redelijk uitgeput aankwam , kwam ik er ook nog achter dat we de hele brug over zouden lopen en terug wat toch ook weer zo'n drie kwartier lopen was maar dat had ik er wel voor over omdat dat toch ook iets eenmaligs is . Na ons vergaapt te hebben aan de schoonheid van die brug want het is echt een prachtige brug met een prachtig uitzicht over de Bay , liepen we terug naar de bus die ons naar het centrum bracht en na daar gegeten te hebben namen we de metro terug naar de camping en sloten we een onvergetelijke dag af en maakten we ons op voor onze laatste dag in Amerika

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl