Dag 10 : New York City : Dag 3

29 april 2015 - New York City, Verenigde Staten

Alweer de 3de dag in New York City en er is nog zoveel meer te ontdekken. Daar begonnen we dus maar meteen mee als eerste zouden we vandaag naar het World Trade Center gaan. De bedoeling was om alleen naar het memorial te gaan maar toen we eenmaal daar waren en het memorial wat trouwens zeer indrukwekkend is hadden gezien besloten we om ook naar het museum te gaan wat ook weer een zeer indrukwekkende ervaring was niet alleen de talloze overblijfselen van gebouw en vliegtuig maar ook de ongelofelijk grote fotomuur met alle slachtoffers erop zorgden ervoor dat in ieder geval ik maar ik denk iedereen wel erg onder de indruk was van deze ramp. Na deze ervaring waren we allemaal toe aan iets luchtigers. Dus na geluncht te hebben bij Burger King zouden we naar Century 21 toegaan om daar het e.e.a te kopen. Century 21 dat totaal niet te vergelijken is met andere winkels is zo massaal dat het continu proppen is om erdoor te komen. Maatgoed na daar ook een dik anderhalf uur te hebben rondgelopen was het tijd voor de volgende bezienswaardigheid namelijk downtown Manhattan met als hoogtepunt Wall Street en de op de kruising van Wall en Broad Street gelegen New York Stock Exchange. Wat ook een zeer mooie wandeling was want tekent het allemaal al van op de talloze foto's en films maar er echt doorheen lopen is toch weer een compleet andere ervaring. Na deze wandeling kwamen we aan op het Zuidelijkste puntje van Manhattan, namelijk de Staten Island Ferry Terminal. Hier besloten we om toch de Ferry te nemen om de zonsondergang en Manhattan vanaf Staten Island te kunnen bewonderen. Na ongeveer een half uurtje kwamen we aan in Staten Island waar we meteen ook bij een zeer lekker restaurantje hebben gegeten met een prachtig uitzicht van de ondergaande zon en de fonkelende lichtjes van Manhattan langzaam zagen aangaan. Eenmaal in het donker namen we de ferry terug naar Manhattan en gingen we ondanks dat het toch alweer redelijk laat was, we zijn namelijk nog geen enkele dag voor 11 uur s'avonds weer in het appartement aangekomen. Maargoed dus ondanks dat wilden we toch nog de Brooklyn Bridge s'avonds van Brooklyn naar Manhattan overlopen. Dus na de metro te hebben gepakt naar Brooklyn liepen we de Brooklyn Bridge op en daar kregen we een uitzicht waarvoor we graag wat later in het appartement wilden aankomen. Na een geweldige ervaring rijker te zijn die dag gingen we rond een uur of 11 terug naar het appartement om daar nog wat slaap te vatten voor morgen