Dag 2 (21 April 2015) : San Francisco en Alcatraz

21 april 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een redelijk korte nacht werd ik wakker in San Francisco onder een dik wolkendek wat natuurlijk wel jammer is maarja je kunt niet alles hebben he. Na het ontbijt wat best lekker was was het de bedoeling dat ik vanuit mijn hotel bij de luchthaven van San Francisco eerst mijn koffer af zou zetten bij het hotel voor de volgende nacht wat een heel stuk noordelijker lag net buiten Emeryville en daarna met alleen een rugzak San Francisco in te gaan. De bedoeling was om met de bus naar het dichtstbijzijnde metrostation te gaan om van daaruit naar het hotel te gaan dus nadat ik aan de receptioniste had gevraagd waar de dichtsbijzijnde busstop was en uitgecheckt had ging ik op weg naar het busstation waar ik dus erachter kwam dat ik de bus net had gemist en dat het te lang ging duren voordat de volgende bus kwam. Dan maar een taxi dacht ik, dus zo gezegd zo gedaan en voor $6 dollar stond ik bij het metrostation. Na een metroritje van een dik uur dropte ik mijn koffer af bij het hotel voor die avond en nam de metro terug San Francisco in. Eenmaal daar aangekomen vond ik het wel een leuk idee om de alle pieren van San Francisco af te lopen te beginnen bij pier een en te eindigen bij pier 33 vanwaar de cruise naar Alcatraz vertrok. Na een wandelingetje van ongeveer een half uur kwam ik aan bij pier 33 waar het inschepen al was begonnen dus ik was nog maar net op tijd. Eenmaal aan boord van de boot ging ik bovenin zitten waar ik het beste uitzicht had op de Golden Gate Bridge en Alcatraz, nouja een uitzicht kon je het niet echt noemen want het was behoorlijk klote weer een beetje miezerig en grijs maar dat mocht de pret niet drukken ik kwam immers niet hierheen voor het goede weer ( nouja misschien toch een beetje ). Eenmaal op Alcatraz aangekomen kon ik ofwel op mezelf het hele eiland verkennen of met een groep met gids meegaan. Uiteraard koos ik voor het laatste omdat zo’n man natuurlijk veel meer van het eiland weet en kent dan ik dus daarom leek me dat de beste optie. Wat ook wel leuk was aan de tour van die man was dat het niet de standaard alcatraz tour was waar men het alleen heeft over alcatraz als gevangenis van zware criminelen. Alcatraz is namelijk gesticht als militaire gevangenis en was pas sinds 1938 een gewone gevangenis. Na de tour was het tijd om zelf Alcatraz te ontdekken ik was eerst nog van plan om de Audio tour te doen maar dan werd het te krap om nog dingen in San francisco te zien dus daar zag ik helaas dan maar van af. Ik heb wel nog in de gevangenis zelf langs de celblokken gelopen inclusief die van Al Capone (die echter exact hetzelfde was als alle andere cellen ) en daarna nog rond het eiland gelopen zodat ik toch een goede indruk van alcatraz had. Uiteindelijk heb ik de veerboot terug naar San Francisco gepakt. Weer terug in San Francisco ben ik nog naar pier 39 gelopen waar deze keer wel zeehonden lagen en ben ik naar Fishermans Wharf gegaan. Toen ik het daar wel gezien had ben ik met de Cable Car over de verschillende heuvels van San Francisco naar Union Square gegaan

waar ik op de bovenste verdieping van Macy’s ( een winkelcentrum) naar de Burger Bar ben gegaan en een heerlijke Hamburger met frietjes en sla gegeten heb. Daarna besloot ik dat ik maar eens terug moest gaan naar het hotel maar ook weer niet te snel dus ben ik nog door het Financial District gelopen en me vergaapt aan de enorm hoge gebouwen van San Francisco. Toen ik rond negen uur in het hotel aankwam heb ik nog een film gekeken en toen toch maar gaan slapen omdat ik morgen om 6 uur weer op moet om de trein richting Los Angeles te halen

1. Mamsa:
    Hoi Tim,

Je hebt je verhaal weer erg tot de verbeelding sprekend gemaakt!
    Ga zo door met vertellen...

Liefs,
    mamma
  2. Omi en Opi:
    22 april 2015
    Wat een geweldige avonturen en het is nog lang niet allemaal voorbij. Uit het verhaal maken Omi en ik op dat je fijne dingen meemaakt. Op naar het volgende avontuur.
  3. Helga:
    Ha tim
    had net pappa aan de lijn die was jouw trein aan t volgen. Hij liep nog.
    mooi wat je gedaan hebt in sf.
    wat ging je nog in Los Angeles doen?
  4. Edwin:
    23 april 2015
    Die zeehonden lijken als ze liggen erg op simba. Eigenlijk kunnen ze ook niks anders als liggen leuk om te zien