Dag 4 : California Zephyr dag 3 & San francisco Dag 1

26 juni 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

na de vorige dag colorado en utah te zijn doorgereden, reden we die nacht door nevada waar we natuurlijk vrij weinig van meekregen, werden we die morgen wakker met het kale en dorre woestijngebied in het westen van nevada, kwamen we door zo ongeveer het meest verlaten gebied wat ieder van ons ooit had gezien we reden uren door nevada zonder ook maar iets van beschaving te zien terwijl we in de lounge car van het uitzicht konden genieten, stopten we rond een uur of negen in reno, een soort mini las vegas . En reden we daarna Californie via de Sierra Nevada in terwijl we aan het ontbijt zaten en we de besneeuwde toppen zagen . Na een tijdje reden we langzaam de bergen uit en zagen we de vlakten van de Bay Area. We maakten een paar uur voor we aankwamen nog een stop in Sacramento de hoofdstad van Californie en reden daarna gestaag en met meer als een uur voorsprong op schema langs de kusten van de bay area met zeer veel industrie dus niet zo'n prettig gezicht om te zien. terwijl papa een gesprek aanknoopte met een oudere vrouw in de trein en begon over de verschillende problemen in de Verenigde Staten doemde voor ons San Francisco op met de golden gate bridge in de mist gehuld en tsjokten we langzaam het station van Emeryville binnen. Nadat we onze bagage hadden opgehaald begon de zoektocht naar een hotel die compleet anders was dan we ons hadden voorgesteld . Het begon al op het station waar we  hadden verwacht gewoon wifi te hebben was geen wifi dus een hotel reserveren ging al niet daarna hebben we nog een hele lange tijd bij alle gebouwen naast het treinstation naar wifi gezocht maar het lukte gewoon niet. Uiteindelijk heeft papa in een hotel wifi gevonden en een ander hotel gereserveerd omdat in de stad blijkbaar alles vol was omdat er een of ander evenement was, en een taxi laten komen (ja inderdaad wij dachten ook dat hij zoiets nooit zou doen) en die heeft ons helemaal ten noorden van san francisco ergens in the middle of nowhere gedropt bij het hotel omdat dat het dichtsbijzijnde was dat betaalbaar en vrij was. maar goed onze eerste dag San Francisco (oftewel de verre omgeving ervan) eindigde met zwemmen bij het hotel en daarna pizza's die bijna niemand opkreeg