Dag 17 : Los Angeles Dag 4

9 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

na de afgelopen drie dagen veel bezig te zijn geweest vonden Bas, Lotte en Maxim dat het ook fijn om eens een dagje niks te doen , wat ik niet echt zag zitten dus besloten papa en ik toch weer de stad in te gaan en dit keer naar iets wat ik echt helemaal geweldig vond . Ik had op de heenreis in het vliegtuig namelijk een boekje gelezen waar een artikel instond over het California Science Center met als hoogtepunt de Spaceshuttle Endeavour , dat leek me natuurlijk helemaal geweldig maar ik had gedacht dat we daar geen tijd meer voor zouden hebben . Dus dat we daar alsnog naartoe konden vond ik natuurlijk helemaal geweldig . Dus na eerst weer dat hele eind met de metro gereisd te hebben kwamen we aan bij het Science Center en na eerst wat introductiefilmpjes en uitleg te hebben gekregen over het hele gebeuren rond de Space Shuttle kregen we hem dan uiteindelijk in een aparte hal toch eindelijk te zien . Het eerste wat opviel was dat hij ook echt even groot was als ik me hem had voorgesteld dus dat was natuurlijk mooi meegenomen en na ons een tijdje vergaapt te hebben aan de spaceshuttle en alle infopanelen en attributen die er rond stonden besloten we de metro weer naar Long Beach te pakken om dan toch eindelijk te gaan zien wat papa al die tijd al wilde zien de Queen Mary . Na vanaf het metrostation ongeveer een uurtje te hebben gelopen kwamen we in de buurt van de Queen Mary , maar omdat het al redelijk laat was loonde het niet echt meer om erin te gaan . Maar er lag echter ook een echte Russische oorlogsduikboot naast die ons ook de moeite waard leek om te bezoeken en wat nadat we erdoorheen waren gelopen en alles gezien hadden het ook echt de moeite waard was omdat alles in de originele staat was gelaten kreeg je echt het gevoel dat je in de koude oorlog in een Russische onderzeeër zat . Dus dat was ook een geweldige ervaring buiten het feit dat iedereen boven kabouterformaat  en iets breder dan het gemiddelde beter niet op zo'n onderzeeër kon gaan werken . Dus na ook die ervaring weer rijker te zijn . Liepen we naar de camping om daar drie enorm rode verbrande kreeften aan te treffen die de hele dag in de zon hadden gelegen en wat er eigenlijk best grappig uitzag . En na die avond weer heerlijk in diezelfde sportsbar als twee dagen ervoor gegeten te hebben gingen we slapen ( wat voor de rode kreeften iets minder leuk was ) en sloten we vier dagen af in een stad die elke dag weer opnieuw verbaasde en waar je telkens weer nieuwe dingen ontdekte en die zeker de moeite waard was om nog eens te bezoeken .

1. Helga:
    12 juli 2013
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Goed dat jullie 2 dat alles bezichtigd hebben. Nog veel plezier de komende dagen, de kustweg ziet er ook altijd spectaculair uit in de films.
  2. Omi en Opi:
    12 juli 2013
    Wat een prachtige verhalen, ik kon ze zelf wel hebben geschreven. Maar alle gekheid ter-zijde, het is echt een reis om nooit meer te vergeten. Laat maar alles goed tot jullie doordringen.
  3. Mamsa:
    He vakantiegangers,

Weer erg mooie verhalen Tim, verheug me erop om alles live te horen ! Nog heel veel plezier en tot snel !

Lieve groetjes,
    mamma