Dag 13 : Grand Canyon National Park

5 juli 2013 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

na gisteren genoten te hebben van het vuurwerk , vertrokken we vandaag naar een van de hoogtepunten van de reis : de Grand Canyon . We vertrokken redelijk laat bij lake powell , zo rond een uur of elf , maar omdat het geen hele lange rit zou worden ( dachten we ) maakte dat in eerste instantie ook niet veel uit . Totdat we echter page uitreden en na een kilometer al "DETOUR" stond waardoor we er uiteindelijk niet twee maar drie en een half uur over deden om bij de ingang van de grand canyon te komen . We hadden ook nog eens extra pech doordat we door een storm kwamen onderweg , wat een mix was van een gewone en een zandstorm en waardoor de camper het soms zwaar te voorduren kreeg (maar ondanks dat hield papa zich aan ALLE regels , om sommige personen gerust te stellen die dit lezen) . Hierdoor hadden we al een slecht voorgevoel over hoe het weer in de Grand Canyon zou zijn en ons slechte voorgevoel klopte ook . Het was zwaar kloteweer in de grand canyon en we hebben geluk gehad dat op de momenten dat we op uitzichtpunten stonden het regenen wel meeviel , en we toch nog mooie uitzichten hadden .  Maar toen we weggingen echter barstte de hel los , maar toen zaten we gelukkig VEILIG in de auto , en reden we de Grand Canyon uit en reden we naar onze campground die we hadden geboekt in Williams net ten zuiden van de Grand Canyon we kwamen er echter achter dat doordat ik mijn browser waar het adres in stond had afgesloten en papa geen mail van de camground gekregen had , we geen idee hadden waar de campground was . Dus na veel gevloek en getier en het gevraagd te hebben wat niets opleverde , had papa uiteindelijk toch even een internetverbinding waardoor we de campground toch vonden en de dag toch nog goed kon worden afgesloten ….