Dag 2 : Vlucht naar en aankomst in Tokyo

30 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Na op het vliegveld in londen nog wat rondgekeken te hebben, wat maar eventjes kon omdat het al gauw donker werd. Ging om half seven de gate open voor de vlucht naar Tokyo. Aan het publiek te zien is dit echt heel duidelijk een vlucht voor zakenreizigers, bijna alleen maar individuen en dan voornamelijk japanners. Wat ik wel fijn vind want anders kun je er bijna zeker van zijn dat er ergens wel een baby ligt te krijsen.

Ik was als een van de eersten en boord en het is ook vanbinnen echt een prachtig vliegtuig om te zien. Heel erg nieuw, zo rook het ook heel veel beenruimte lekker brede stoelen.

Toen het vliegtuig langzaam vol begon te lopen begon ik te hopen dat de middelste stoel leeg zou blijven en gelukkig was dat ook zo dus kon ik fijn mn benen uitstrekken.

Tegen de tijd dat we vertrokken was het weer aanzienlijk somberder geworden in Londen, de piloot kondigde aan dat we de eerste paar uur konden rekenen op aanzienlijke turbulentie vanwege een lagedrukgebied boven scandinavie, nu vind ik turbulentie normaal gezien niet erg, maar aangezien dit tijdens etenstijd gebeurde en ik daardoor meer als anderhalf uur langer op mn eten heb moeten wachten omdat het eten anders door de cabine zou vliegen (ja zo heftig was de turbulentie echt) vond ik het toch wat minder geslaagd.

Maargoed eenmaal boven rusland werd het rustiger en kregen we eindelijk avondeten ik koos voor de Japanse optie omdat ik toch vond dat ik eens wat anders moest proberen. Uiteindelijk is me dit zeker niet slecht bevallen en het was zeker eetbaar al moest ik wel nog wennen aan de smaak van de miso soep.

Na het eten ben ik maar begonnen met films kijken omdat de eerste paar uren nog in het donker zouden zijn en er dus niet veel anders te doen zou zijn dan films kijken.

Na film nr drie begon het eindelijk een beetje licht te worden, dit was ongeveer boven siberie en kon ik dus wat zien gelukkig was het onbewolkt op de grond zodat je tenminste ook iets anders dan wolken kon zien en het is inderdaad een prachtig uitzicht (zie foto's) de overige uren van de vlucht heb ik me nog vermaakt met uit het raampje kijken en al wat foto's bewerken.

Ongeveer twee uur voor de landing kregen we lunch wat wel westers was (en lekker). Toen we eenmaal boven japan vlogen was het al richting avond aan het gaan en stond de zon alweer laag wat een aantal prachtige plaatjes opleverde vanuit het vliegtuig.

Toen we eindelijk de landing inzetten vlogen we eerst over tokyo heen en daarna vlogen we over de baai aan richting het vliegveld. Na een rustige landing en een aantal minuten taxiën kwamen we aan de gate en binnen 10 minuten stond ik in de terminal en na het ophalen van de bagage en de inspectie door de immigratiedienst en de douane was ik eindelijk in Japan.

Na even snel een broodje te hebben gehaald ging ik met de metro richting hotel en ging ik vroeg naar bed omdat ik stikkapot was en morgen een volle dag voor de boeg had.

1. Omi en Opi:
    31 oktober 2015
    Wat een spectaculair verhaal. We genieten hiervan met volle teugen. Ga zo door.
  2. Mamsa:
    31 oktober 2015
    Je hebt weer geschreven alsof ik er zelf bij was ...
    Erg leuk!