Dag 1 : Londen en op weg naar Tokyo (COMPLEET)

29 oktober 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Na een kort ritje met de auto vanmorgen en daarna een klein uurtje met de trein zit ik nu iets later dan gepland, omdat ik was vergeten dat het Verenigd Koninkrijk geen schengenland is en ik dus door de paspoortcontrole heen moest, in Brussel te wachten op het vliegtuig naar Londen

Inmiddels ben ik al aangekomen in londen en ben ik vanmiddag nog de hoogtepunten van londen even nagelopen. Omdat ik maar een paar uur tijd had ben ik eerst gaan lunchen, daarna langs de thames via de London Eye en het Houses of Parliament ( Big Ben ) via Buckingham Palace naar Hyde park gelopen. In hyde park heb ik ook nog even genoten van de mooie herfstkleuren en daarna de metro richting Heathrow gepakt waar ik nu zit te wachten totdat de gate opengaat.

Inmiddels ben ik aangekomen in Tokyo na een zeer onrustige vlucht wat het natuurlijk niet minder leuk maakte maar opvallend was het wel. Ik had geluk dat het vliegtuig verre van vol zat en de middelste stoel dus vrij was. Toen we in londen opstegen was het weer inmiddels omgeslagen naar keiharde regen. Eenmaal in Tokyo aangekomen was ik zo door de immigratiedienst en de douane heen en kon ik opzoek naar de metro wat makkelijker gezegd is dan gedaan omdat bij informatieborden zo ongeveer nergens een engelse vertaling opstaat is het zo goed als onmogelijk als buitenlander die borden te lezen gelukkig had ik een app die de tijdschema's ook in het engels heeft waardoor ik alsnog de juiste metro had en dit nu op de hotelkamer ben aan het typen.

Morgen ga ik de hele dag Tokyo in met onder andere de Tokyo Skytree het keizerlijk paleis en de omliggende tuinen en de wereldberoemde vismarkt