Dag 12 : Hakone & terug naar Tokyo

9 november 2015 - Hakone, Japan

Na het zeer vriendelijke personeel van Fukuzumiro gedag te hebben gezegd, nam ik de bergtrein verder de bergen in richting Hakone. Ik had gezien dat het weer niet zou verbeteren en dat ik dus niet veel van het prachtige bergmeer te zien zou krijgen, maar dat kon de pret niet drukken. Eenmaal aangekomen op het eindpunt van de bergtrein zou ik normaliter de kabelbaan helemaal tot aan het bergmeer nemen. Echter een stuk van deze kabelbaan is op dit moment buiten werking omdat er een code 4 (code 4 betekent dat het verboden is binnen een straal van 5km van de vulkaan te komen) is rondom een van de pieken van de het bergmeer, dat in principe de caldera (krater) is van een nog groter vulkanisch complex waar ook Mount Fuji tot behoord. Daarom was ik dus aangewezen op de bus die in een soort bocht om de vulkaan heen zou rijden. Eenmaal voorbij het verboden gebied kon ik echter het laatste stukje gewoon de kabelbaan pakken. Het zicht bij het bergmeer was echter dermate slecht dat je nog net de prachtig gekleurde bomen rondom het meer kon zien maar verder niet. Toch wel een beetje teleurgesteld nam ik de kabelbaan, bus en daarna de trein terug richting Tokyo. Tijdens de treinreis terug naar Tokyo, dat ik niet meer met de Shinkansen kon doen omdat de pas ondertussen niet meer geldig was en ik dus met de gewone trein moest, werd ik echter wel nog getrakteerd op een prachtig uitzicht over de Stille Oceaan wat de trip naar het bergmeer wel weer goedmaakte. Eenmaal terug in Tokyo ging ik me klaarmaken voor morgen en de terugreis naar Brussel

1. Mamsa:
    10 november 2015
    Jammer dat het weer niet wat beter was!
  2. Omi en Opi:
    10 november 2015
    Wat een spannende dingen allemaal. Jammer van het weer.