Dag 9 : Kagoshima

6 november 2015 - Kagoshima, Japan

Vandaag was het tijd om naar het zuidelijkste puntje van Japan te gaan, Kagoshima. Omdat het zelfs met de hogesnelheidstreinen hier bijna 3 uur reizen was en ik relatief laat in de ochtend pas vertrok met de trein, was er eigenlijk maar tijd om 1 ding te doen namelijk met de Ferry naar het vulkaaneiland Sakurajima.

Dit is veruit de actiefste vulkaan in Japan en het verbod om op het eiland überhaupt te komen is pas een aantal weken geleden opgeheven. Dit verbod was er omdat de vulkaan het afgelopen jaar een aantal keer best zwaar is uitgebarsten waardoor het op het eiland nou niet bepaald veilig meer was.

Maargoed eenmaal aangekomen op het eiland na een prachtige overtocht van een kwartiertje, nam ik het kleine busje dat toeristen naar het hoogste voor publiek toegankelijke punt bracht. Eenmaal daar aangekomen vond ik het uitzicht zo mooi dat ik besloot om de volgende bus pas weer naar onder te pakken, die pas kwam als de zon al onder was.

En ik moet zeggen ik heb tijdens deze week een hoop mooie zonsondergangen gezien maar deze was veruit de mooiste. Het klimaat hier in Kagoshima is ook zeer aangenaam een lekkere 25 graden en prachtig weer.

Na de zonsondergang te hebben bewonderd kwam het laatste busje van de dag alweer in de verte het kronkelige bergweggetje opgetuft en wist ik dat het tijd was om weer naar onder te gaan wat ik heel jammer vond omdat dit een van de mooiste plekken was waar ik de afgelopen week ben geweest.