Dag 11 : Sendai & Hakone

8 november 2015 - Hakone, Japan

Vandaag zou ik weer teruggaan richting tokyo om naar m'n voorlaatste hotel te gaan een ouderwetse Japanse herberg een Ryokan genaamd.

Eerst zou ik echter een tussenstop maken in het gebied dat in 2011 getroffen is door een van de zwaarste aardbevingen ooit gemeten op aarde, Sendai. De bedoeling was om helemaal naar de zee toe te lopen vanaf het vliegveld van Sendai wat een kleine kilometer was.

Echter eenmaal daar aangekomen was het ondertussen zo'n slecht weer geworden dat dat gewoon niet meer leuk was. Daarom besloot ik echter maar een tijdje op het vliegveld rond te blijven hangen. Omdat het vliegveld zo dicht bij de zee lag waar in 2011 de aardbeving en de daaropvolgende gigantische tsunami land had gemaakt. De enorme schade die de tsunami indertijd heeft aangericht is nog goed te zien, niet in de vorm van puin ofzo maar ongeveer 4 km voordat je aan de kust bent is er ineens niets meer. dit is ook goed te zien op sattelietbeelden. De laatste 4km waar vroeger huizen stonden is nu gewoon compleet leeg en dat is 4km landinwaarts maar wel over een gigantische grote afstand van noord naar zuid.

Na dit in me opgenomen te hebben werd het tijd om terug te gaan naar het station van Sendai en daar de trein richting odawara te nemen, vanwaar ik een bergtrein zou nemen die me naar Fukuzumiro zou brengen, dit is de naam van de herberg waar ik zou verblijven.

Het weer zat ondertussen nog steeds niet echt mee waardoor ik eenmaal bij het station vanwaar ik naar de herberg moest lopen, het maar op een sprintje heb gezet. Eenmaal binnen in de herberg die er trouwens prachtig en authentiek uitzag, werd ik naar mijn kamer gebracht en deed ik de Yakuta (soort van vrijetijdskimono) ( voor degenen die niet weten wat een kimono is, in principe eigenlijk een soort jurk) aan. Hierna ging ik naar de onsen, een soort publieke baden die trouwens afschuwelijk heet zijn waardoor ik er na 10 minuten alweer uit was.

Om half zeven kwam dan het avondeten, ik had voor de Japanse optie gekozen. Toegegeven het zag er allemaal prachtig uit en ik heb het ook voor de beleefdheid helemaal opgegeten maar ik houd het toch maar bij vlees. Hierna ging ik nog wat foto's bewerken en heb ik de ryokan nog wat verder verkent.

1. Mamsa:
    10 november 2015
    Erg leuk dat je het toch allemaal uitprobeert! Ben benieuwd naar de foto van de Yakuta:)
  2. Omi en Opi:
    10 november 2015