Dag 3 : Tokyo dag 1

31 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Na gister vroeg naar bed te zijn gegaan moest ik er ook alweer vroeg uit omdat er vandaag veel op het programma stond. Na het ontbijt vroeg ik aan de receptioniste of mijn simkaart al gearriveerd was, na het even te hebben te geprobeerd in het engels, wat dus totaal niet ging heb ik het maar via de google translate app aan haar duidelijk gemaakt, ze ging even kijken zei ze. Na een aantal minuten kwam ze terug en zei ze dat de simkaart nog niet gearriveerd was wat ik dacht dat onzin was omdat ik het tracking nummer had en dat zei dat het was afgeleverd. Toen ze me ervan overtuig had dat het hotel de simkaart niet had besloot ik maar naar het laatste punt waar de brief voor het hotel was gescand te gaan dit was een regionaal postkantoor dus ik had al mijn bedenkingen over de mogelijkheid dat ze daar engels verstonden.

Maatgoed ik dus naar het postkantoor toe, na het daar uiteindelijk weer hebben moeten duidelijk maken met google translate (een noodzakelijke app dus voor reizen naar japan) en wat op en neer gebel met het hoofdpostkantoor en de hoorn over en weer aan mij geven om het aan het hoofdpostkantoor in het engels uit te leggen (want daar begrepen ze godzijdank wel engels ), kwamen ze tot de conclusie dat de brief toch wel degelijk in het hotel moest zijn. Daarop besloot de man in het postkantoor nog even naar het hotel te bellen om zeker te zijn dat ze het niet hadden, wat bleek ze hadden de brief dus gewoon. Dus na even binnensmonds wat te hebben gevloekt, de man in het postkantoor bedankt voor de moeite en weer als een gek terug naar het hotel omdat ik door al dat oponthoud de uitchecktijd had overschreden. Eenmaal in het hotel pakte ik mijn spullen en checkte ik uit waarbij ze me ook mijn brief met de simkaart gaven en zich verontschuldigden voor het kwijtraken van de brief, ze zeiden dat omdat de simkaart er al een paar dagen geleden was aangekomen de brief een beetje onderop de stapel was geraakt.

Na al dit oponthoud was het uiteindelijk al 12u voordat ik überhaupt tokyo in kon. Na eerst de baggage in het volgende hotel te hebben afgezet. Kon ik daarna eindelijk tokyo in.

Ik besloot om eerst naar het Keizerlijk Paleis te gaan wat zeker de moeite waard was Je kon natuurlijk niet het paleis zelf in maar gelukkig wel de omliggende tuinen en grote pleinen, wat een prachtig gezicht was met een langzaam ondergaande zon. Na er een klein uurtje rond te hebben gelopen, vond ik dat het tijd was om te eten. Dus na weer bij de subway te zijn geweest (ga ik echt niet elke dag doen), pakte ik de metro richting te Tokyo tower. Dit is een van de twee radiotorens met uitzichtplatformen in Tokyo de Tokyo tower is minder hoog dan de Tokyo skytree maar dat maakte niks uit omdat dat morgen op het programma staat en het dan wat zonniger zou worden. Na tokyo in het donker van boven te hebben bewonderd, pakte ik opnieuw de metro richting Shibuya Crossing wat met afstand het drukste kruispunt ter wereld is en. Shibuya Crossing is eigenlijk het best vergelijkbaar met Piccadilly Circus in Londen en Times Square in New york d.w.z heel veel mensen extreem veel billboards en evenzoveel verkeer. Hierna vond ik het wel welletjes voor vandaag en ging ik richting hotel om de blogs te schrijven de foto's te bewerken en te kijken wat ik morgen ga doen.