Dag 4 : Tokyo dag 2

1 november 2015 - Tokyo, Japan

Na gister een heel druk schema te hebben gehad vond ik het wel fijn om vandaag een beetje uit te kunnen slapen. Maar omdat ik natuurlijk ook nog een hoop dingen wilde zien vandaag heb ik de wekker toch maar op half negen gezet.

Allereerst stond het Metropolitan Government Building op het programma vrij vertaald betekent het eigenlijk stadhuis. De reden dat ik hierheen wilde is dat het observatiedek op de top op een hoogte van ongeveer 200 meter, gratis is en je er een geweldig uitzicht hebt op Tokyo inclusief de Tokyo Tower en de Tokyo Skytree. Dingen die je normaal mist als je op de observatiedekken van een van bovenstaande gebouwen gaat, hier krijg je dus een zeer compleet plaatje van Tokyo.

Hierna was het tijd voor een afwisseling van het drukke centrum van Tokyo voor het rustige bos rond de Meiji Shrine (genoemd naar de Keizer die Japan ongeveer 150 jaar geleden bestuurde). Het is een werkelijk gigantisch complex met diverse toegangspoorten (zie foto's) en een gigantisch complex in het midden wat dan het echte heiligdom is. Na hier enige tijd te hebben rondgedoold en een demonstratie gezien te hebben van een oude Japanse dans, vond ik het tijd om weer op weg te gaan naar de volgende bezienswaardigheid wat de Tokyo Skytree was.

Het enige waar je hier nu wel op moet letten is dat je s'morgens vroeg genoeg aan alle activiteiten begint want de zon is weliswaar al vroeg op, rond half zes, maar omdat Japan geen wintertijd kent gaat de zon om kwart voor vijf al onder dus dingen die je bij daglicht wilt doen moet je voor vijf uur gedaan hebben.

Zo was het ook mijn bedoeling om de Tokyo Skytree bij daglicht in te gaan. Ik wist echter niet dat de drukte aldaar zo absurd was dat je om überhaupt een ticket te mogen kopen je eerst een ander ticket moest halen waar de tijd op stond dat je terug kon komen om in de rij te gaan staan om het echte ticket pas te kopen. Om even te illustreren hoe erg het was, ik stond om half drie aan de Skytree toen ik een kaartje kreeg om me daar weer te melden om zes uur.

Maargoed na enkele uren me vermaakt te hebben in het gigantische winkelcentrum onder de Skytree, omdat het centrum van Tokyo te ver weg was om in de tussentijd te bezoeken, kon ik eindelijk in de rij gaan staan om het kaartje te kopen. Eenmaal op het eerste observatiedek op 350m hoogte werd het wachten echter meer dan goed gemaakt ( zie foto's). Een enorme zee van licht kwam me tegemoet met meer flikkerende lampjes dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Hierbij viel de enorme lichtzee van New York compleet in het niet.

Na me daar een tijdje geamuseerd te hebben, was het tijd voor het tweede observatiedek op 450m het 2de hoogste observatiedek ter wereld. Allen de Burj Dubai in Dubai en het Shanghai World Finance Center in Shanghai zijn hoger. Dit tweede observatiedek zijn er eigenlijk 2 een op 445m en een op 450m die door middel van een soort loopbrug die rondom de toren gaat en waarbij je Tokyo 360 graden kan zien als je van het ene naar het andere dek gaat.

Na ook hier weer een tijdje te hebben rondgezworven besloot ik om maar weer richting hotel te gaan omdat ik er morgen om half zes alweer uithoest om de Shinkansen richting Takayama te halen.

1. Helga:
    Ha tim
    Je verhalen zijn weer leuk om te lezen. Veel plezier nog.
  2. Omi en Opi:
    2 november 2015
    Het is een ware belevenis zo te lezen Omi en ik verheugen ons weer op het volgende verhaal.
  3. Mamsa:
    2 november 2015
    Prachtige belevenis weer maar je moet er dus wel een beetje geduld voor hebben zo af en toe ...:)