Dag 7 : Kyoto dag 2

4 november 2015 - Kyoto, Japan

Vandaag was mijn tweede en ook meteen laatste dag in Kyoto. Als eerste stond de Fushimi Inari Shrine op het programma. Het is eigenlijk een gigantisch complex met meer als 4km aan fel oranje poorten tegen elkaar aan gebouwd tegen een berg op. Het complete pad is ongeveer 5km dus als je het pad afgelegd hebt ben je als je niet top getraind bent, compleet bek af.

Dus na een half uurtje uitgerust te hebben ging ik verder naar mijn volgende bestemming, Arashiyama. Arashiyama is een klein redelijk toeristisch (maar daarom niet minder mooi) dorpje aan de rand van Kyoto tegen de heuvels aan. Het geldt als een van de beste plekken rondom Kyoto om de herfstkleuren te zien. Nu was ik daar nog iets te vroeg voor, de bomen waren al aan het verkleuren maar waren nog lang niet in hun piekperiode.

Na even rondgewandeld te hebben in het dorpje, ging ik naar de 2de best bezochte plek van de buurt, het Bamboo Forest. Een prachtig bamboe bos met aangelegde paden erdoorheen. Als je ergens tot rust wilt komen moet je daarheen gaan. Het is nog rustgevender als er een zacht briesje door de bomen waait wat een prachtig geluid geeft.

Eenmaal terug uit het Bamboo Forest, was het eerst tijd om te lunchen. Hierna was het tijd voor misschien wel de bekendste attractie van Kyoto Kinkaku-ji, oftewel de gouden tempel. Deze tempel is compleet bedekt met echt goud, waardoor het prachtig weerkaatst in het zonlicht. Deze plek is bijzonder populair in de lente, met de bloesem en in de herfst met de uitgesproken herfstkleuren.

Na een klein uurtje in het park rondom de tempel te hebben rondgelopen, begon de zon alweer langzaam onder te gaan waardoor ik het tijd vond om naar de laatste attractie van de dag de gaan, de Kyoto Tower, het punt om Kyoto te zien van bovenaf. Gelukkig lag de toren tegenover het treinstation van Kyoto zodat ik niet nog ver hoefde te reizen eens ik terug was van de tempel. De zonsondergang op 150m hoogte was inderdaad weer een prachtig schouwspel om te  mogen zien.

Eenmaal weer onder besloot ik om er maar een eind aan te breien en richting hotel te gaan omdat ik morgen weer om half zes op moest om de trein de halen richting Hiroshima

1. Omi en Opi:
    6 november 2015
    Weer een erg mooi reisverhaal.
  2. Mamsa:
    6 november 2015
    Je hebt het verhaal geschreven alsof ik er zelf bij ben ... mooie afwisseling ook van natuur en de drukte ....