Dag 6 : Kyoto dag 1

3 november 2015 - Kyoto, Japan

Na vanmorgen snel wat gegeten te hebben op het station had ik om 8u de trein weer terug door de bergen richting Nagoya en van daaraf de Shinkansen richting Kyoto.

Na gister toch maar vrij weinig van de bergen te hebben gezien door de laaghangende bewolking en de zware regenval, was het vanmorgen kraakhelder en heb ik dik 3 uur kunnen genieten van de prachtige Japanse Alpen met de prachtige felle herfstkleuren en diepblauwe stroompjes watervalletjes en riviertjes.

Eenmaal aangekomen in Nagoya ben ik weer overgestapt op de Shinkansen ditmaal richting Kyoto wat een klein uurtje reizen is. In Kyoto ben ik eerst weer naar het hotel gegaan om m'n bagage af te zetten en daarna was het tijd om Kyoto in te gaan.

Ik besloot eerst om naar het Nijo Castle te gaan. Dit was het kasteel van de Shogun van Japan zo heette de heerser van Japan in de periode 1200-1600. Het kasteel staat op de UNESCO werelderfgoedlijst en dat is ook te merken overal hangen camera's staan bewakers want foto's maken is ten strengste verboden, je schoenen moeten uit, je mag niet hard praten etc.... En de bewakers zorgen ervoor dat dat ook echt niet gebeurd. Maargoed dat terzijde is ook van binnen een prachtig kasteel, alles van hout met prachtige gewonnen tatami vloeren (een soort heel dicht bij elkaar gevlochten stro) prachtige muurschilderingen.

Ik heb me al met al de ogen uitgekeken. Buiten de hoofdgebouw zijn er nog diverse bijgebouwen waar je helaas niet in mag. Er zijn binnen het complex echter nog genoeg prachtige tuinen en wandelpaden die dat echter helemaal goed maken.

Zo rond een uur of vier zag ik dat een van de andere hoogtepunten van kyoto, de Kiyomizu-dera tempel het beste bezocht kon worden rond zonsondergang. Dus na gekeken te hebben hoe ver het lopen was, ongeveer een klein uurtje omdat je het niet met de metro kunt bereiken en een stuk buiten de stad tegen een berghelling op ligt. Na daar te zijn aangekomen zag ik misschien wel de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. De vuurrode bladeren rondom de tempel weerkaatsten het licht echt prachtig en de bergen waar de zon uiteindelijk achter verdween maakten het plaatje helemaal af.

1. Mamsa:
    3 november 2015
    Ja .. en dat mag je allemaal meemaken... geweldig om te lezen...
  2. Omi en Opi:
    3 november 2015
    Weer zo'n mooi verhaal. Ga zo door.
  3. Omi en Opi:
    3 november 2015
    Vliegtuigen en treinen zijn zo te lezen je grote hobby's.