Dag 1 (20 April 2015) : Op weg naar San Francisco (COMPLETE VERSIE BIJGEWERKT)

20 april 2015 - Frankfurt - Flughafen, Duitsland

Bij deze open ik mijn reisblog weer voor de reis naar New York op dit moment zit ik op het vliegveld van frankfurt te wachten op mijn vlucht naar new york vanmorgen om 3u zijn papa en ik vertrokken vanuit maaseik naar brussel waar ik om 6u mijn vlucht had richting frankfurt dit was een vlucht van een half uur maar wel redelijk heftig qua turbulentie.... ik vul het blog verder aan op het moment dat ik in new york ben en daar weer wifi heb

Na 3 uur op het vliegveld van Frankfurt te hebben gewacht begon eindelijk het boarden van de Lufthansa A380 naar  New York wat als je hem eenmaal hebt gezien inderdaad het grootste vliegtuig is er komt echt geen enkel ander vliegtuig ook maar in de buurt. Het boarden wordt hier ook met 3 van die slurven gedaan omdat het toestal anders niet in een uur vol te krijgen is. Ik zat in stoel 76K wat naar mijn mening de beste economy stoel van het hele vliegtuig is omdat er geen stoel voorzit dus ik had ongelimiteerde beenruimte, maargoed eenmaal in het vliegtuig zag ik dat er een koptische priester naast me zou komen te zitten en dus echt een waarbij het stereotype helemaal klopt : teenslippers( Geen idee waarom ?) , lange zwarte jurk, een keppeltje achtig iets geen idee wat het nu eigenlijk was, een lange zwarte baard, zeker 140+ kilo dus hij had ook de middelste stoel tussen ons geboekt zodat ie genoeg plaats zou hebben maar dat was voor mij ook fijn omdat ik nu ook in de breedte wat meer ruimte had. uiteindelijk kwam er dan toch beweging in het monsterlijk grote toestel en begonnen we te taxien naar de startbaan. Het opstijgen was zeer rustig en het verloop van de vlucht( tot de landing tenminste) ook nauwelijks turbulentie en met zo’n groot toestel voelde je ook nauwelijks dat je vloog. tijdens de vlucht ben ik begonnen met de hobbit te kijken maar uiteindelijk heb ik toch meer uit het raam gekeken als wat anders. Het eten was ook goed (voor vliegtuigvoedsel zijnde ) en je kreeg ook nog net na het opstijgen een zakje zoutjes en voor het landen een stuk pizza wat trouwens ook goed te eten was. voor de rest heb ik tijdens de vlucht ook nog even kunnen slapen. Dit fijne verloop van de vlucht kwam echter tot een abrupt einde toen we het Amerikaanse luchtruim invlogen en we dus begonnen te dalen, ik had ven tevoren al gezien dat het slecht weer zou zijn boven de oostkust van de VS maar toen we verder begonnen te dalen kreeg ik door dat het echt heel slecht weer was. Het vliegtuig begon hevig te schudden en ik voelde dat er vaak luchtzakken waren waardoor het meer op een achtbaan ritje leek. Dit werd nog eens verergerd door een zeer dikke mist die ervoor zorgde dat het op de luchthaven onder ons zeer moeilijk was om te landen, zeker icm de zware regenval . Dus uiteindelijk duurde het achtbaanritje ongeveer drie kwartier en kwamen we met een enorme klap neer op de landingsbaan van JFK. Dus nu had ik ongeveer 3 uur op JFK (New York) voordat mijn volgende vlucht naar San Francisco zou vertrekken, uiteindelijk heeft het meer dan 5 uur geduurd voordat ik op mijn vlucht naar San Francisco zat vanwege de aanhoudende dikke mist plus het feit dat er op de luchthaven door werkzaamheden maar 1 landings/startbaan in gebruik was. Na deze vlucht die vloog over het noorden van de VS dus (Illinois -> Michigan ->  South Dakota -> Wyoming -> Utah -> California ) en die ongeveer 6 uur duurde kwam ik rond 20u30 lokale tijd in San Francisco aan. Nadat de shuttle van het hotel me had afgezet bij het hotel ben ik eigenlijk meteen gaan slapen omdat ik stikkapot was en de volgende dag alweer vol zat met dingen om te doen