Dag 8 : Yosemite national park dag 2

30 juni 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

# VERBETERDE VERSIE #

nadat we gister een beetje rond de camping hadden gehangen zouden we vandaag echt het park ingaan . we vertrokken al redelijk vroeg met de camper in de richting van het park . Nadat we onderweg al door een aantal prachtige valleien waren gereden en een omleiding hadden omdat er  gewoon een groot stuk weg weg was gevaagd door een gigantische aardverschuiving , werd het landschap na een tijdje ruwer en doken er grote bijna verticaal staande rotsen op en wisten we dus
dat we steeds dichter in de buurt van het park kwamen . Nadat we het park waren ingegaan begonnen de spectaculaire uitzichten pas echt, en doemde als eerste El Capitan voor ons op . Nadat we aan onze klim naar Glacier point waren begonnen , stopten we eerst nog bij tunnel view waar we een ongelooflijk adembenemend uitzicht hadden over yosemite valley en papa problemen kreeg met een japanse busschauffeur omdat we met de camper tegen zijn bus zaten , maargoed ook dat was uiteindelijk zonder blijvende schade . Daarna vervolgden we onze weg naar glacier point over een kronkelende bergweg met om de paar minuten adembenemende vergezichten over de valley . Na een tijdje over die bergweg te hebben gereden en flink de hoogte in te zijn gegaan kwamen we op een gegeven moment bij een splitsing aan waar een bord stond : "Vehicles over 30 feet long prohibited from using this road " dus we wisten allemaal wat dat betekende maar we gokten er toch op en namen de afslag het nog smallere en steilere bergweggetje op . Na een tijdje ook daar zonder problemen op te hebben gereden doemden uit het niets een aantal scherpe haarspeldbochten die naar onder gingen voor ons op . Dus na een hoop gescheld daarover gingen we toch langzaam en stapvoets in de laagste versnelling de bochten af naar beneden . Gelukkig zagen we na de 5de bocht dat we er gelukkig waren . Het was gelukkig niet ver lopen meer naar glacier point daarna, en toen we er aankwamen kregen we een vergezicht te zien zoals niemand van ons dat ooit al had gezien : de half dome, yosemite valley kregen we allemaal in vol ornaat te zien . Na ons vergaapt te hebben aan het uitzicht daar en een groepsfoto te hebben gemaakt wachtte ons de net zo enge weg terug naar boven . Na de handleiding van de camper nog eens bestudeerd te hebben wisten we eindelijk hoe het bergverzet werkte wat onmisbaar was voor onze weg terug naar boven . Dus na veel peentjes gezweet te hebben kwamen we eindelijk weer boven en begon onze net zo mooie weg terug de yosemite valley in, het park uit en daarna de bergen uit terug naar de valley (niet de yosemite maar de california valley dat zo plat als een dubbeltje is ) waar we onze volgende campground zouden en we de volgende dag vanuit zouden vertrekken naar het sequoia national park .

1. Helga:
    4 juli 2013
    Ik zeg niks
  2. Omi en Opi:
    5 juli 2013
    Nou jongens, om te smullen. Dit is toch om nooit meer te vergeten.