Dag 9 : Sequoia national park & Las Vegas Dag 1

1 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

nadat we gisteren in yosemite waren geweest besloten we vandaag door te reizen naar het sequoia national park waar we de grootste bomen ter wereld te zien zouden krijgen . Dus na een uurtje gereden te hebben kwamen we bij de ingang van het park al licht verontrust omdat we eerder borden hadden gezien waarop stond dat voertuigen van langer dan 22 voet het park niet in mochten . maar omdat  we de dag ervoor ook de weg in yosemite naar boven konden zonder (heel veel ) problemen vertrouwden we er op dat het deze keer ook nog wel goed zou aflopen . Deze hoop werd echter aan diggelen geslagen nadat we bij de ingang van het park te horen kregen dat we met onze camper er echt absoluut niet inkonden . Dus na een hoop geklaag van mij besloten we dan toch maar om om te draaien en gingen we over naar plan b en dat was er een dag rijden van maken zodat we tegen de avonduren in Las Vegas zouden aankomen . Dus zo gezegd zo gedaan we zouden in een ruk doorrijden naar Las Vegas . na eerst nog een tijdje door de valley van californie gereden te hebben en daarna door de uitlopers van de siërra nevada te hebben geklommen kwam er daarna abrupt een einde aan het bergachtige landschap toen we de mojave woestijn binnenreden een van de droogste en heetste plaatsen op aarde . En heet was het er, we zaten op een van de warmste plekken op aarde tijdens een van de ergste hittegolven die men daar ooit had gehad . De temperatuur op het midden van de dag deden het kwik stijgen naar temperaturen tegen de 50 graden terwijl wij er met de camper doorheen reden . We reden dan ook door een van de meest verlaten gebieden ter wereld we reden urenlang zonder dat we iets zagen buiten militaire oefenterreinen waar vroeger nucleaire testen werden gedaan, en langs een luguber ongeluk waar we de schoenen van de dode nog onder het laken zagen uitsteken omdat het lijk nog niet was weggehaald, maargoed nadat we van dat beeld bekomen waren en weer verder reden,  begon de avond te vallen en vanwege de enorme file die als gevolg van dat ongeluk ontstond hadden we meer als anderhalf uur vertraging opgelopen waardoor het etentje in Las Vegas dat we zouden doen vanwege mijn verjaardag niet doorging besloten we om bij Taco Bell ergens langs de snelweg te gaan eten . Vlak voordat we uitstapten probeerden we ons al voor te bereiden op de hitte , maar toch toen we uitstapten was het alsof er een enorme föhn in je gezicht blies het was immers al na 7 uur s'avonds maar het was nog steeds warmer als veertig graden dus we wisten niet hoe snel we naar binnen moesten gaan om te eten . Nadat we allemaal gegeten hadden (wat trouwens heel lekker was) kregen we het probleem dat we eigenlijk een campground hadden willen boeken in de buurt van sequoia, maar omdat dat niet doorging hadden we dus nog niets geboekt, en we wilden niet op de bonnefooi even Las Vegas inrijden zoekend naar een campground. Dus nadat we hadden gegeten gingen we haastig opzoek naar wifi omdat je gsm ontvangst daar wel kon vergeten,  en er was maar een plek waar we zeker van wisten dat er wifi was en dat was McDonalds dus gingen we opzoek naar een McDonalds en omdat we een gps hadden was dat niet heel moeilijk . We vonden er een op de grens van Californie en Nevada in een stad dat Primm heette en wat dus een soort mini Las Vegas bleek te zijn . Dus nadat we daar bij de McDonalds een camping in Las Vegas geboekt hadden. Gingen we weer opweeg naar Las Vegas na ongeveer een uur rijden kwamen we rond een uur of negen aan in de buurt van Las Vegas . En daar was het na een laatste bocht te hebben gemaakt doemde voor ons midden in de woestijn een geweldig lichtspektakel op en dat kon maar een ding betekenen we waren in Las Vegas aangekomen . Na de autoweg midden door Las Vegas te hebben gereden kwamen we eindelijk aan bij de camping die op Circus Circus bleek te liggen midden in Las Vegas dus en nadat we nog wat hadden gedronken op mijn verjaardag besloten we dat het genoeg voor vandaag was geweest en gingen we slapen om morgen Las Vegas te verkennen.

1. Helga:
    4 juli 2013
    Gelukkig hebben ze ook gate keepers.
    Wij hebben in Circus Circus overnacht.