Dag 11 : Bus & trein naar Athene

29 januari 2017 - Athene, Griekenland

Vandaag zou ik de grootste afstand in een dag afleggen van deze hele reis. Omdat er momenteel geen treinen rijden van Bulgarije naar Griekenland moest het eerste gedeelte per bus. Deze zou me tot Thessaloniki brengen waarvan ik de Intercity naar Athene zou nemen tevens de laatste treinreis van de trip. De bus viel me ontzettend mee ruime bus met tv schermen in de stoelen, een beetje het vliegtuig idee dus. Eenmaal in Thessaloniki waar het voor het eerst deze reis boven nul was, maar er wel regen voor in de plaats was gekomen, wat ik eerlijk gezegd veel erger vind. Na hier weer een uur of twee gewacht te hebben was het dan toch echt tijd om voor de laatste keer deze reis in een trein te stappen. Het weer onderweg viel eigenlijk een beetje tegen waardoor ik van de prachtige Griekse bergen niet heel veel heb kunnen zien maar ik kon mezelf toch troosten met het feit dat het in Athene beter weer zou worden (tenminste dat is de voorspelling). Na ongeveer 5 uur getreind de hebben door de Peloponnesische bergen kwamen we aan in de bakermat van onze beschaving, de democratie en een hele hoop filosofische onzin namelijk Athene of zoals ze het hier liever noemen Athinai.