Dag 10 : Sofia

29 januari 2017 - Sofia, Bulgarije

Sofia was tot nu toe een stad waar ik nog niet echt een beeld van had dus daarom begon ik compleet onbevooroordeeld aan de dag. Het is wel een stad waar je in 1 a2 dagen alles van echte betekenis wel hebt gezien. Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat Sofia is begonnen als een stad in de Romeinse provincie Macedonië (niet het land).Waardoor er nog redelijk wat romeinse bouwwerken te zien zijn. Je hebt er ook redelijk wat moskeeën en synagoge's die pal naast elkaar staan wat wel een beetje doet denken aan een stad als Istanbul waar ook veel religieuze gebouwen dicht bij elkaar in de buurt staan. Verder is het centrum heel schoon met statige grote gebouwen en daarbuiten wordt het eigenlijk een typische oostblok stad met veel woontorens in grijs redelijk saai beton. Wat wel opviel was dat het door een groot deel van de stad wel redelijk schoon was wat bijvoorbeeld in Boekarest totaal niet het geval was. Enfin na een lange dag rondlopen in de stad heb ik wel mijn oordeel kunnen vellen het is een mooie stad, zijnde dat het een voormalig oostblok land is je kunt er heeeeeel goedkoop winkelen en daarmee heb je wel een groot deel van de stad gehad dus het was zeker een mooie ervaring maar zoal ik al zei 1 a 2 dagen is meer als genoeg voor Sofia.

1. Helga:
    31 januari 2017
    En dan nu op naar Athene.
    Had net ff gekeken is maar een klein stukje: 725 km.
    En weer n fijn alfabet. Dus dat belooft wat.
    Groetjes en nog n fijne tijd in Athene.