Dag 1 : Reis naar Vancouver

20 oktober 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag zou een lange dag gaan worden dat wisten we maar hoelang precies daar hadden we s'morgens vroeg nog geen weet van. Nadat papa ons had afgezet aan het station in Weert namen we de trein richting Schiphol. In de trein gebeurde al weer iets  waar we niet op voorzien waren.

Een aantal asociale types hadden alles van bierflesjes tot flesjes icetea open laten staan in de trein en waren vertrokken. We hadden al een aantal flesjes opgeruimd maar toen de trein net voor Schiphol ineens flink in de remmen moest vloog het bierflesje tegen de stoel aan en overal op mijn rugzak. Na daar even over gescholden te hebben. Liepen we Schiphol binnen.

Na een redelijk rustige vlucht landden we, zij het met een half uur vertraging, in Toronto. Omdat we op dat moment nog geen idee hadden hoe belangrijk dat half uur vertraging zou zijn liepen we op het gemak naar de Douane toe. Vanaf toen liep echter vanillas fout.

Ten eerste was onze aansluitende vlucht naar Vancouver verplaatst naar een ander terminal, ten tweede moesten we de bagage ophalen en zelf weer inchecken in de andere terminal, ten derde was de trein die tussen de terminal reed meer als een half uur defect en ten vierde omdat de vrouw waar we normaal onze bagage weer moesten droppen zei dat we de aansluitende vlucht sowieso niet meer gingen halen deden we vanaf toen  ook alles op het gemakje.

Achteraf bleek als we gewoon hadden doorgezet en naar die andere terminal meteen waren toegegaan en hadden ingecheckt hadden we de vlucht nog gehaald omdat deze aansluitende vlucht ook vertraagd was. Maargoed na een hele lange tijd bij de balie van Jet Airways gewacht te hebben konden we ons ticket toch nog gratis ombouwen naar een latere vlucht. Deze vertrok 4 uur later dan de oorspronkelijke vlucht maar we waren toch allebei wel heel opgelucht dat we überhaupt die dag nog een vlucht hadden weten te bemachtigen.

Na ongeveer 5 uur in de lucht landden we dan toch eindelijk om 22 uur lokale tijd (7 uur s'morgens) Nederlandse tijd dus zo'n 24 uur na ons vertrek uit Maaseik, in Vancouver. Na het ophalen van de auto dat overigens probleemloos verliep kwamen we aan bij onze eerste Airbnb waar we eigenlijk praktisch meteen in slaap vielen

1. Willeke:
    23 oktober 2018
    Een dag vol verrassingen, en in the end loopt het dan toch weer goed!
  2. Omi en Opi:
    23 oktober 2018
    Dit is wel erg inspannend met gelukkig weer een goed einde.
    Hopelijk zijn dit de laatste ongemakken. Op naar dag 2.
  3. Gisela Koldijk:
    24 oktober 2018
    Maar Tim wat n chaos. Op naar het volgende verhaal!